T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Diyarbakır SBÜ Gazi Yaşargil Eğitim Ve Araştırma Hastanesi

RAMAZAN BAYRAMINDA BESLENME ÖNERİLERİ Güncelleme Tarihi: 31 Mayıs 2019

RAMAZAN BAYRAMINDA BESLENME ÖNERİLERİ


    Hastanemiz diyetisyenlerinden Dyt. Kübra METİN Ramazan Bayramı öncesi çeşitli önerilerde bulundu.     Ramazan ayında günlük öğün sayısının azalması ve beslenme düzeninde meydana gelen değişiklikler nedeniyle ve Ramazan Bayramı’nda öğün sayısının artması ile daha fazla yemek yeme istediğinden ötürü kişiler bazı sindirim sistemi rahatsızlıkları ile karşılaşabilineceğine belirten Kübra hanım, “Eski beslenme düzenine geçişte Ramazan Bayramı da bir başlangıç kabul edilebilir. Zira orucun son bulduğu bayramın ilk günleri beslenme düzeninde yapılan hatalar size sağlık sorunu olarak geri dönebiliyor”  dedi.

  Ramazan ayının sonlanması ile beraber tüketilecek yiyeceklerin miktarını aniden arttırılmaması tavsiyesinde bulunan diyetisyenimiz Öğün aralarının en az 2 en fazla 4-5 saat olacak şekilde düzenlenmesini tavsiye etti. İşte diyetisyenimizin Ramazan ayı sonrası tavsiyeleri:

         1-Bayram sabahı hafif bir kahvaltıyla güne başlayın: 

         “  Uzun süredir yavaşlayan metabolizmanızı canlandıracağınız ilk öğün; sağlıklı bir kahvaltıdır. Kahvaltınızda peynir, zeytin, tam tahıllı ekmekler,  yumurta ve söğüş sebzelerin bulunduğu sağlıklı ve keyifli bir bayram sabahına başlayabilirsiniz.  Bayram ziyaretlerinde geleneksel olarak tatlı ikramı olacağından kahvaltıda şeker, bal vb. tatlı besinlerin bulundurulmaması yararlı olacaktır.”

2-Baklava yerine sütlü tatlı...

        “ Ramazan bayramı süresince mide ve bağırsak rahatsızlıkları yaşanmaması için fazla şeker ve şekerli gıdaların tüketimine dikkat edilmeli, aşırı yeme eğiliminden mümkün olduğunca uzak kalınmalıdır.Özellikle bayramda tatlı tüketimi çok isteniyorsa hamurlu, şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar küçük porsiyonlar  halinde tercih edilmelidir.İkramda bulunurken ise hamur işi tatlılar yerine sütlü tatlılar, taze veya kuru meyveler; şerbetler yerine taze sıkılmış meyve suyu, az şekerli limonata, ayran vb. içecekler sunulmalıdır.”

      3-Çikolata- şeker yerine yaş-kuru meyve...

           “ Yetişkin bireyler imkanlar dahilinde günde 5 porsiyon sebze ve meyve tüketmelidirler. Lif (posa) içeriği yüksek bu besinler aynı zamanda kan şekerinin de hızla yükselmesini engellerler.”

        4-Günde en az 2 litre su içilmeli...

      “   Ramazan ayı boyunca su ve sıvı tüketimin azalmasından dolayı vücutta oluşabilen sıvı kaybının yerine konması için günde en az 2-2,5 litre su içilmeli, sıvı tüketimini artırmak amacıyla öğünlere ayran, taze sıkılmış meyve suyu, az şekerli limonata ve az şekerli komposto gibi sıvı gıdalar eklenmelidir.”

       5-Bayramda basit egzersizlere vakit ayırın:  

Bayramda beslenme alışkanlığının tamamen değişmesinin yanında fiziksel aktivite bir o kadar azalır. Sabah kahvaltısıyla başlayan yemek yeme isteği geceye kadar devam edebilir. Alınan enerjiyle, harcanan enerji dengesini kurmak için bayramda en azından yürüyüş için fırsat oluşturulmalıdır.”

Paylaş