KALİTE DİREKTÖRLÜĞÜ BİRİMİ GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
1. Kurumun SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak, uygulamalar konusundaki politika ve stratejilerini belirlemek,
2. Kurumun amaç ve hedeflerini ilgili sorumlular ile birlikte belirlemek, bu hedeflerin gerçekleştirilmesi için gerekli çalışmaları planlamak, organize etmek, izlemek ve değerlendirmek,
3. Öz değerlendirmeleri yönetmek,
4. Güvenlik Raporlama Sistemine ilişkin süreçleri yönetmek,
5. Risk Yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek,
6. Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geribildirimlerinin alınması gibi.) yönetmek,
7. SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlamak,
8. Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek,
9. SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak,
10. Hasta bakım kalitesi ile hasta ve çalışan güvenliğinin geliştirilmesi amacıyla gerekli tüm kaynakların planlanması, temini ve yönetilmesini sağlamak,
11. Kurumun süreçlerini tanımlamak, süreç sorumlularını tespit etmek ve bu süreçlerin iyileştirilmesinde rol alacak ekiplerin oluşmasını sağlamada önderlik etmek,
12. Kurumdaki mevcut sorunları tespit etmek, öncelik sırasına koymak ve bu doğrultuda süreç iyileştirme çalışmaları yapmak ve yapılmasını sağlamak,
13. Kalite ekiplerinde görevli personelin ihtiyacı olan eğitimleri almalarını sağlamak,
14. Kurumun ulaştığı kalite düzeyini saptamak amacıyla bakanlığın yayınlamış olduğu sağlıkta kalite kriterlerini uygulamak, uygulanmasını sağlamak ve elde edilen veriler sonucunda çalışmaları yönlendirmek,
15. Kurum çalışanlarının faaliyetlere katılımını sağlamak amacıyla gerekli teşvik mekanizmaları oluşturmak,
16. Sağlıkta kalite standartları çerçevesindeki çalışmaları yürütmek, koordinasyonunu sağlamak ve denetlemek,
17. Kalite çalışmaları konusunda koordinatörlük, diğer hastaneler ve kamu kuruluşlarıyla iletişim ve işbirliği yapmak,
18. Kurumun kalite yönetimi konusundaki belirlenmiş olan misyon, vizyon ve ilkeleri doğrultusunda hizmet sunumuna yönelik politikalar geliştirmek ve bu politikalara uygun stratejik planlamaları yapmak,
19. Mevcut durumu etkinlik, verimlilik ve hizmet kalitesi yönünden değerlendirerek, kurumun kaynaklarını, belirlenen politika ve hazırlanan planlar doğrultusunda harekete geçirmek, uygulamaya koymak, izleme ve yeni durumlara göre hizmetin kalite ve verimliliğinde sürekliliği sağlamak üzere gerekli tedbirleri almak,
20. Çalışmalardan elde edilen düzeltici/önleyici faaliyetler sonucunda ulaşılan çözümleri standartlaştırarak uygulamaya koymak,
21. Kurumun kaynakları ve potansiyelini göz önüne alarak faaliyetler planlamak,
22. Bütün çalışanların bilgi ve beceri düzeyinin yükseltilmesi, yönetime katılımın sağlanması, iş ve görev tanımına uygun olarak çalıştırılması, birim içi koordinasyonun sağlanması ve çalışanlar arasında güvene ve sürekli gelişmeye dayalı bir ortamın yaratılmasında öncülük yapmak,
23. Bütün çalışanlar tarafından, analiz, problem çözme ve karar verme tekniklerinin sistematik bir şekilde kullanılması ve verilerle yönetim anlayışının kurumda yerleşmesi için çalışmak ve eğitimler yapmak,
24. Yapılan çalışmaları değerlendirmek ve sonuçlar konusunda kurum çalışanlarına bilgi vermek